داربست چکشی


داربست چکشی یا داربست ستاره ای این نوع داربست از یک سری المان های عمودی که پایه داربست می باشد و یک سری المان های افقی که مهار داربست میباشد تشکیل شده است.

مهار ها در اندازه های ۰/۵ متر ، ۱ متر ، ۱/۵ متر ، ۲ متر ، ۲/۵ متر ، و ۳ متر تولید می شوند.پایه ها به وسیله مغزی و پین داربست قابلیت اتصال به یکدیگر در جهت عمود را دارا می باشند. ولی مهارها با اندازه های ثابت تولید شده ، پایه ها را به یکدیگر متصل می کنند. با توجه به نیروی وارده می بایست اندازه مهارها و فواصل آنها با یکدیگر در جهت عمود را محاسبه نمود.

بر روی این داربست ها نیز سرجک های قابل تنظیم نیز در قسمت تحتانی داربست ها به جای کفشک استفاده نمود.علت نام گذاری این نوع داربست به این دلیل است که برای نصب کردن و جدا کردن قطعات آن باید از ضربه های چکش استفاده کرد و نیازی به استفاده از پیچ و مهره نیست.

داربست ستاره ای دارای پایه های عمودی و مهار های افقی می باشد که در سایز و اندازه های مختلفی تولید می شوند. پایه های عمودی داربست چکشی را می توان با کمک پیچ های تنظیم کننده با توجه به ارتفاع های مختلف تنظیم کرد.مهار های افقی داربست ستاره ای را نیز می توان به راحتی و با استفاده از ضربه های چکش نصب کرد. اتصال قطعات داربست با استفاده از پین و مغزی ها انجام می شود.

ویژگی های داربست چکشی


ویژگی این نوع داربست به دلیل چیدمان های متنوع آن ، استفاده در سطوح شیبدار و همچنین نما می باشد. این داربست به راحتی با ضربه به دو سر مهار ، بسته و با ضربه زدن در جهت معکوس آن ، باز میشود و نیازی به نیروی متخصص ندارد  .

داربست ستاره ای

5/5 - (1 امتیاز)